thressundin

as long as you're still burning bright

åttonde februari 2012

Kategori: Allmänt

Småföretagande A (Uf), Fotboll B, Engelska B, Engelska C, Färskvaror... Småföretagande A (Uf), Fotboll B, Engelska B, Engelska C, Färskvaror... Småföretagande A (Uf), Fotboll B, Engelska B, Engelska C, Färskvaror... Småföretagande A (Uf), Fotboll B, Engelska B, Engelska C, Färskvaror... Småföretagande A (Uf), Fotboll B, Engelska B, Engelska C, Färskvaror... Småföretagande A (Uf), Fotboll B, Engelska B, Engelska C, Färskvaror...

Hej på er.

Sitter och ska välja valbara kurser och individuella val inför trean, det är inte roligt! De kurserna ovan är de jag vill ha, om det går att få? Det vet jag inte. Jag har tänkt mig såhär, det kan vara lite krångligt att förstå men vi testar:

Engelska B och Engelska C har jag blivit "lovad" att få läsa samtidigt, alltså skulle jag kunna läsa dem på Måndagar och onsdagar, vilket vore kalasbra. UF är självklart något de flesta gymnasieelver vill ha och den kursen går två dagar, jag skulle välja fredagen. Då har jag färskvarukursen, som för mig är en valbar kurs precis som engelska b (man får bara välja en valbar kurs) - vilket betyder att om jag läser engelska B på samma tid som engelska C som är ett individuellt val, så borde jag kunna ha färskvaru-kursen på vanlig tid. Fotbollen blir dock ett problem då den är på måndagar, onsdagar och fredagar, alltså alla dagar då jag redan "lagt in något". Det är tråkigt, då jag faktiskt vill fortsätta med det där i skolan..

Förstår ni mitt problem? Jag rycker snart av allt mitt hår, så jävla irriterad är jag. Väntar iallafall på mammi som ska hjälpa mig att räkna ihop mina poäng jag har och vilka jag behöver för att klara trean. Ja, det är komplicerat.

Dags att göra sig iordning, ska ut och äta med tjejerna ikväll! Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: